سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راهنمای خرید بهترین سرخ کن
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 340
کل یادداشتها ها : 2

نوشته شده در تاریخ 97/2/3 ساعت 6:30 ع توسط مهرخ


 

سرخ کن

حتماً شما هم در استفاده از سرخ کن، تنها به زمان سرخ شدن غذا و میزان روغن توجه می کنید و گاهی با یک غذای سرخ شده ی ترد و گاهی با یک غذای خشک یا مغز پخت نشده رو به رو می‌شوید. همه این‌ها به خاطر این است که در استفاده از سرخ کن ، نکاتی وجود دارد که رعایت کردن یا رعایت نکردن آنها، نتیجه کار را کاملاً متفاوت می کند. آشپزهای حرفه ای از رموز سرخ کن مطلع هستند و همین نکته در کنار فوت و فن‌های دیگر، یک آشپز معمولی را به آشپز حرفه‌ای تبدیل می کند. اگر می خواهید نتیجه استفاده از سرخ کن برای شما هم متفاوت شود نکات زیر را بخوانید.

سرخ کن را بیش از حد پر نکنید

پر کردن بیش از حد سرخ کن، باعث می‌شود دمای روغن از حد خاصی بالاتر نرود و عملیات سرخ شدن با کیفیت خوب، غیر ممکن شود. پر کردن بیش از حد، می‌تواند باعث طولانی شدن زمان پخت شود و در مورد غذاهایی مثل سیب زمینی سرخ شده، سیب زمینی های نرم و خمیری شکل به شما بدهد. بنابراین همیشه به میزانی که توصیه شده، غذا داخل سرخ کن بریزید و البته توجه به اندازه سرخ کن متناسب با نیازتان هم اهمیت بالایی دارد. برای این که اندازه سرخ کن و ظرفیت آن مناسب شما باشد.

سرخ کن

جلوی غذای روغنی را بگیرید

اگر غذای شما بیش از حد روغنی است، اشکال کار در داغ نبودن روغن است. وقتی روغن به خوبی داغ باشد سطح رویی غذا، زود سرخ و ترد می‌شود و مانند یک دیوار دفاعی بین روغن و مغز غذا عمل می‌کند تا روغن نتواند به دل غذا نفوذ کند. همچنین داغ بودن روغن باعث می‌شود که روی غذا ترد باشد و مغز غذا نرم و آبدار باقی بماند.

به غذای سالم سرخ شده، ایمان بیاورید

غذای سرخ شده می تواند سالم باشد به شرط این که بلد باشید چطور آن را درست کنید. مثلاً برای سرخ کردن یک تکه مرغ یا ماهی که به خودی خود غذای سالمی هستند، می‌توانید آنها را به خمیر سوخاری آغشته کنید و در روغنی که کاملاً داغ شده بیاندازید. به این ترتیب، روغن به درون گوشت نفوذ نمی کند و غذا با رطوبت و روغن خود می پزد. بنابراین غذایی که آماده می شود با وجود این که یک سرخ کردنی به حساب می‌آید، سالم و مفید خواهد بود.

 

 



      نکات...





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ